sobota, 1 lutego 2014

Szybkie lody kawowe

Kolejny przepis z książki Nigelli Lawson - Nigellissima, tym razem na pyszne, szybkie, domowe lody. Nigella zrobiła je o smaku kawowym a ja z racji tego, że jestem wielką fanką czekolady, lody czekoladowe. 
Wyszły pyszne - słodkie, mleczne, inne niż te kupione w sklepie - moim zdaniem lepsze, chociażby z tego względu, że wiem co się w nich znajduje :)


Składniki na około 800 ml
  • 300 ml śmietany kremówki
  • 175 g mleka skondensowanego (użyłam słodzonego)
  • 2 łyżki rozpuszczalnego espresso (zamiast użyłam rozpuszczoną tabliczkę mlecznej czekolady)
  • 2 łyżki likieru espresso (użyłam kieliszek likieru Sheridan's)
  • 2 hermetyczne zamykane pojemniki o pojemności 500 ml 

Schłodzoną śmietanę kremówkę ubij, powoli dodawaj mleko skondensowane - dalej ubijając, następnie dodaj pozostałe dwa składniki. Ubijaj aż zaczną tworzyć łagodne pagórki a masa będzie lekka i napowietrzona.
Napełnij masą pojemniki i wstaw do zamrażarki na 6 godzin albo na całą noc.
Wyciągnij na 10 minut przed podaniem, żeby lekko odmarzły. Podawaj.


0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

PaniKa w kuchni Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template