środa, 1 stycznia 2014

Lemon poppy-seed cake


Ostatnio w ramach rozrywki przejrzałam moje książki kucharskie. W ręce wpadła książka, którą dostałam od mojej rodziny ze Szkocji, Rachel Allen - "Cake".

Przewracając kilka pierwszych stron natknęłam się na przepis babki cytrynowo - makowej a, że u mnie od pomysłu do wykonania niewielka droga, zabrałam się do przygotowania
Jeśli jesteście fanami cytrynowego, orzeźwiającego smaku oraz chrupiących ziarenek maku, to ciasto zdecydowanie wpadnie w Wasze gusta

Przepis na foremkę do babki o pojemności 2,5 litra lub na 25 cm tortownicę.


Składniki (lekko zmodyfikowałam ilość niektórych):
* 352 g przesianej mąki pszennej
* 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
* 1 łyżeczka soli
* 250 g cukru
* 25 g suchego maku + około 2 łyżeczki do dekoracji
* 200 ml oleju
* 4 jajka
* nasionka z jednej laski wanilii (lub 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii)
* 325 ml mleka
* skórka otarta z jednej cytryny

Lukier:
* 100 g cukru pudru - przesianego
* 1,5 łyżki soku z cytryny

Nagrzać piekarnik do 180* C. Foremkę wyłożyć papierem do pieczenia (lub posmarować olejem i posypać mąką).
Do jednego naczynia przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia. Dodać sól, cukier i mak.
Do drugiego naczynia wlać olej, mleko, jajka, ziarenka wanilii - wymieszać i powoli dosypywać suche składniki. Wymieszać do uzyskania gładkiej konsystencji bez grudek.
Masę przelać do przygotowanej formy, wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec 60-70 minut w tortownicy (lub 50-60 minut w formie do baby). Po upieczeniu ciasto powinno być sprężyste a patyczek suchy.



Wyciągnąć ciasto z piekarnika i odstawić na 2 minuty, następnie ostrym nożykiem poluzować brzegi ciasta od formy. Delikatnie wyciągnąć ciasto na talerz. Zostawić do wystygnięcia.
W między czasie zrobić lukier: cukier puder połączyć z sokiem z cytryny, tworząc lekko gęstą masę. Lukrem polać przestudzone ciasto, posypać odrobiną maku.

Ciasto jest bardzo smaczne, nie za słodkie, wilgotne, pachnące cytryną a do tego ziarenka maku, które nadają mu ciekawej konsystencji i smaku. A do tego jest na prawdę proste w przygotowaniu


Smacznego

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

PaniKa w kuchni Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template