poniedziałek, 6 stycznia 2014

Babeczki z żółtym serem

Na moim ulubionym blogu, którego śledzę na bieżąco p. Dorota wrzuciła przepis na muffiny z żółtym serem a, że mam w domu wielkiego fana żółtego sera oraz przyjechał mój brat z dziewczyną, postanowiłam ich zaskoczyć i zrobiłam bułeczki na śniadanie.

Muffiny są obłędne. Miękkie, aromatyczne, pachnące. Proste do wykonania, z prostych składników, które zawsze znajdziemy w lodówce. Idealne same w sobie ale również dobrze smakują z kawałkiem wędlinki. No i zaledwie w 35 minut możemy cieszyć się pysznym śniadankiem - przyjemna odmiana dla codziennych kanapek.


Składniki (mi wyszło 12 średniej wielkości muffin)
  • 250 g mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 średniej wielkości marchewka ( około 80 - 100 g), starta na tarce o średnich oczkach - ja starłam na drobnych oczkach
  • 150 g sera żółtego np. cheddar, startego na tarce o średnich oczkach - użyłam dobrej jakości goudy
  • 75 ml oleju
  • 220 ml mleka
  • 2 jajka
  • pół łyżeczki soli
  • przyprawy - pieprz, papryka słodka lub ostra, chilli - do smaku
  • zioła do smaku, np. natka pietruszki (świeża lub suszona), oregano, szczypiorek itp.
Dodatkowo:
  • 40 g żółtego sera do posypania muffin
  • czerwona papryka w proszku do posypania
Nagrzać piekarnik do 190*.

Mąkę, proszek, sól oraz przyprawy przesiać do jednego naczynia.

W drugim naczyniu wymieszać mleko, jajka, olej, starty ser i marchewkę. Wymieszać.
Dodać suche składniki. Ponownie wymieszać, tylko do połączenia się składników.
Wylewać do formy na muffiny, prawie do końca pojemności. Posypać serem i oprószyć lekko papryką.
Piec przez około 25 minut, do suchego patyczka.
Muffiny wyciągnąć i wystudzić.

Smacznego
Przepis pochodzi ze strony http://www.mojewypieki.com/

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

PaniKa w kuchni Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template