sobota, 4 kwietnia 2015

Sernik z mlekiem

Szukając przepisu na sernik przyszła mi z pomocą ciocią Bożena - dała mi przepis na sernik z mlekiem, który jest tak prosty w swoim składzie, że musiałam go zrobić. Sernik jest delikatny, wilgotny, odpowiednio słodki. Dzisiaj przygotowałam go na spodzie z herbatników, ale równie dobrym pomysłem będzie brak spodu.

Składniki:
  • 5 jajek
  • 1 i 1/4 szkl. cukru
  • 1 kg dobrej jakości twarogu zmielonego dwukrotnie
  • 2 op. budyniu waniliowego
  • 1/2 szkl. oleju
  • 3/4 szkl. mleka
  • opcjonalnie 2 op. herbatników
Przygotowanie;

Nagrzać piekarnik do 170 stopni. Formę wyłożyć papierem do pieczenia i herbatnikami.
Żółtka oddzielić od białek i utrzeć z cukrem na puch. Dodawać partiami twaróg i mieszać do uzyskania gładkiej masy. Wsypać budyń, wlać olej. Zamieszać. Dolać mleko i ponownie wymieszać.
Ubić na sztywno pianę z białek. I dodawać porcjami, delikatnie mieszając szpatułką.
Masę ostrożnie przelać na formę. Wstawić do piekarnika i piec przez około 1:10 minut.
Sernik po upieczeniu studzić w piekarniku przy lekko uchylonych drzwiczkach.



0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

PaniKa w kuchni Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template