czwartek, 9 kwietnia 2015

Muffiny z toffi

Jakiś czasem temu w "kropkowym" sklepie, kupiłam książkę "Encyklopedia wypieków", a w niej przepisy na ciasteczka, ciastka i ciasta. Cena przystępna, bo 19,99 zł. Przejrzałam zawartość i wrzuciłam do koszyka. 

Na pierwszy ogień poszedł przepis na muffinki z toffi. Skład bardzo prosty, wykonanie także, więc zrobiłam. Wyszły smaczne, ale jak powiedział Ł. za mało w nich toffi, co w sumie i ja zauważyłam. 
Zachęcam do wypróbowania. 


Składniki:
  • 2 szkl. mąki pszennej
  • 1, 1/4 szkl. mleka
  • 1/2 szkl. cukru pudru
  • 1/3 szkl. oleju
  • 10 dag cukierków toffi - użyłam krówek (myślę, że można dać 30 dag)
  • 1 jajko
  • 1/2 op. cukru wanilinowego
  • 1 łyżka kakao
  • 1, 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
Piekarnik rozgrzać do temperatury 180 stopni.
W jednej misce wymieszać mąkę, kakao, cukier puder, cukier wanilinowy, proszek do pieczenia i sodę. Dodać posiekane na drobno cukierki. 
W drugim naczyniu połączyć jako, mleko i olej. Wlać do suchych składników i mieszać przez chwilę, tylko do połączenia się składników.
Foremki na muffiny napełniać do 3/4 wysokości i wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez około 20 - 23 minuty - do suchego patyczka.


Przepis pochodzi z książki "Encyklopedia wypieków" wyd. Olesiejuk pod redakcją Magdaleny Drukort

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

PaniKa w kuchni Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template