środa, 26 sierpnia 2015

Chleb kryzysowy

Jadłam go wczoraj u mojej przyjaciółki Ani i tak mi posmakował, że musiałam mieć ten przepis. Chleb zrobiony na raz, dwa, trzy. Wrzucasz do miski, lekko wyrabiasz, przekładasz do formy i pieczesz. Proste?! Pewnie, że tak! Więc do dzieła - upiecz sobie chleb :)

Chlebek w smaku jest oczywiście inny jak ze sklepu, nie ma w nim polepszaczy, konserwantów ani innych świństw. Według mnie ma idealną strukturę - odpowiednio napowietrzony, bez dużych dziur, miękki i nie za suchy. A świeżość zachowuje nawet na trzeci dzień. 
Składniki:
  • 1 l ciepłej wody
  • 5 dag świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 kg mąki pszennej - dałam pszenną i pełnoziarnistą
  • 1 szkl. otrąb pszennych* - użyłam otrąb owsianych
  • 1 szkl. pestek słonecznika* 
  • 1 szkl. pestek dyni* - zastąpiłam płatkami owsianymi
  • 3 łyżki oleju
  • 1 łyżeczka soli
Drożdże rozetrzeć z cukrem, dolać ciepłą wodę i wymieszać. 
W misce wymieszać mąkę, pestki, sól. Wlać wodę z drożdżami, olej i chwilę wyrabiać ciasto, aż przestanie się mocno lepić do rąk.
Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia, wyłożyć ciasto i wstawić do ziemnego piekarnika.
Piekarnik ustawić na 190 stopni z termoobiegiem i piec chleb przez około 1 godzinę.
Po upieczeniu wystudzić.


* można pominąć któryś z dodatków, nie są one konieczne

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

PaniKa w kuchni Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template