sobota, 26 lipca 2014

Ciasto jaglane z borówkami i malinami

Kasza jaglana ostatnimi czasy zyskała wielu zwolenników, ponieważ nie uczula, nie zawiera glutenu i jest bogata w składniki odżywcze. Ponad to jest na tyle uniwersalna, że możemy jej używać zarówno do dań słonych jak i słodkich. Dzisiaj, wykorzystałam ją do ciasta z owocami jagodowymi i przyznam się od razu, że jest to mój debiut, jeśli chodzi o kaszę jaglaną.
Ciasto w smaku jest inne niż pieczone na białej mące - cięższe w konsystencji i bardziej treściwe ale odpowiednio słodkie i sycące. Warte wypróbowania.



Składniki:
  • 200 g kaszy jaglanej
  • 350 ml wody
  • szczypta soli
  • 110 ml mleka
  • 100 g cukru
  • 20 ml oleju
  • 2 jajka
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią lub cukru wanilinowego
  • duża garść malin (u mnie mrożone)
  • duża garść borówek 
Kaszę jaglaną zalać wodą, dodać szczyptę soli i gotować na średnim płomieniu do momentu, aż wchłonie cały płyn.
Do lekko przestudzonej kaszy dodać jajka, mleko, cukier, olej, sodę i cukier z prawdziwą wanilią i zmiksować blenderem na gładką masę.
Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Do wyłożonej papierem formy (u mnie sylikonowa, więc nie używałam papieru), wylać masę jaglaną, na wierzch wysypać maliny i borówki.
Piec w 180 przez około 1 godzinę 25 minut.
Ciasto ostudzić i posypać cukrem pudrem.



Inspiracja pochodzi z tej strony

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

PaniKa w kuchni Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template