poniedziałek, 26 stycznia 2015

Mleczna kanapka

W moim zeszycie znalazłam przepis, który próbowałam kilka lat temu a dzisiaj postanowiłam sobie przypomnieć ten smak - mleczny krem w kakaowym biszkopcie z polewą czekoladową. 



Składniki na biszkopt wg przepisu mojej mamy:
  • 4 jajka
  • 1 szkl. cukru (użyłam 3/4 szkl.)
  • 1 szkl. mąki
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 4 łyżki oleju
  • 2 czubate łyżeczki kakao
Składniki na masę:
  • 1/2 szkl. mleka
  • 1 szkl. cukru (użyłam 3/4 szkl.)
  • 2 op. cukru wanilinowego
  • 1 kostka masła w temperaturze pokojowej
  • 2 szkl. mleka w proszku
Składniki na polewę:
  • 1 tabliczka czekolady - u mnie gorzka
  • 5 łyżek mleka
  • 1 łyżka masła
Przygotowanie:
Biszkopt - piekarnik rozgrzać do temperatury 180 stopni. Białka ubić na sztywną pianę. Gdy piana będzie sztywna dodawać cukier, dalej ubijając. Następnie dodawać po jednym żółtku. Na samym końcu wmieszać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i kakao oraz olej. Delikatnie przemieszać i wylać na wyłożoną papierem do pieczenia blachę o wymiarach 30 x 25 cm  i piec przez około 30 minut. Biszkopt wystudzić i przekroić na pół.

Polewa: czekoladę rozpuścić z mlekiem i masłem. Nie dopuścić do zagotowania. Przestudzić.

Masa: Zagotować mleko z cukrem i cukrem wanilinowym - ostudzić. Masło utrzeć na puch, dodawać małymi porcjami na zmianę mleko w proszku i ostudzone mleko - ucierać na gładką masę.

Na jedną część biszkoptu wyłożyć masę, przykryć drugim plackiem i polać polewą czekoladową.


0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

PaniKa w kuchni Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template